Bihor: Versiune nouă a dosarului electronic pentru justiţiabilii de la Curtea de Apel Oradea şi instanţele acesteia

Curtea de Apel Oradea a anunţat, marţi, că justiţiabilii vor avea acces, din 8 septembrie, la o versiune nouă a dosarului electronic, care oferă facilităţi suplimentare de accesare rapidă a documentelor ce constituie dosarul electronic.

Potrivit unui comunicat de presă remis de Biroul de informare şi relaţii publice, accesul la noua versiune a dosarului electronic se va realiza prin depunerea la instanţa pe rolul căreia se află dosarul a unei cereri de acces, care va putea fi descărcată de pe portalul fiecărei instanţe, urmând să fie transmisă acesteia fie în format electronic (PDF), fie în format fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poştal). În cerere se va indica obligatoriu numărul de telefon şi adresa de email a solicitantului.

După introducerea adresei de email şi a numărului de telefon în aplicaţia Ecris, solicitantului i se va comunica un link, pe adresa de email indicată, prin accesarea căruia vor putea fi vizualizate documentele din dosarul electronic.

Dosarul electronic poate fi accesat prin intermediul paginii de internet www.curteadeapeloradea.ro, secţiunea Dosar electronic. După introducerea adresei de email, selectarea instanţei la care se află dosarul şi acţionarea butonului "Autentifică", solicitantul va primi un SMS la numărul de telefon indicat, cu un cod de validare, iar după introducerea acestuia în aplicaţie, solicitantul va avea acces la dosar.

În paralel, va fi funcţională şi aplicaţia Infodosar, pentru care părţilor li s-a comunicat parola de acces la dosarul electronic.

Totodată, se mai arată în comunicat, justiţiabilii au posibilitatea să opteze pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic pe adresa de email indicată. Procedura de comunicare se va considera îndeplinită sub condiţia accesării de către justiţiabil, în termen de 3 zile de la comunicare a link-ului de acces primit pe adresa de email. În cazul în care solicitantul nu va accesa link-ul în termen de 3 zile, procedura de comunicare se va realiza prin intermediul serviciului poştal.

"Pentru instituţiile cu care există încheiate acorduri de colaborare privind citarea şi comunicarea actelor de procedură în format electronic, procedura de comunicare se va considera îndeplinită la momentul transmiterii către destinatar a actului de procedură în format electronic pe adresa de email indicată de fiecare instituţie pentru primirea corespondenţei", se mai menţionează în comunicatul de presă. AGERPRES/(AS – autor: Eugenia Paşca, editor: Irina Poenaru, editor online: Simona Aruştei)

Sursa: Agerpres