De ce magazinele online câștigă teren în fața magazinelor fizice?

De ce magazinele online câștigă teren în fața magazinelor fizice?

Odată cu pandemia de COVID-19 şi cu starea de urgenţă generalizată, restricţiile impuse magazinele on-line au câştigat şi mai mult teren în faţa magazinelor fizice. În 2022 clienţii cumpără mult mai mult din on-line, au încredere mai mare în magazine on-line şi în plăţi on-line, renunţă treptat la vizitele periodice în magazinele fizice.

Dacă în urmă cu 15-20 de ani nu aveam prea multe opţiuni când venea vorba despre magazine online de unde să putem cumpăra lucruri de calitate, astăzi avem o mulţime de variante şi de produse, servicii pe care le putem achiziţiona dintr-un astfel de magazin virtual.

Magazinele online sunt din ce în ce mai căutate şi au trafic din ce în ce mai mare datorită avantajelor pe care le oferă utilizatorilor sau proprietarilor. Care ar fi acestea?

Perspectiva proprietarilor, oamenilor de afaceri

Costuri operaţionale mult mai mici decât în cazul magazinelor fizice. Nu plăteşti chirie pentru spaţiu fizic, nu ai nevoie de spaţii de depozitare, livrezi doar în funcţie de comenzi, comanzi în funcţie de comenzile plasate. Ai angajaţi mai puţini, nu ai nevoie de sisteme de alarmă şi de pază, modulele de securitate cumpărate sunt mai ieftine;

Bază de clienţi care se dezvoltă mai rapid. Poţi avea clienţi locali, clienţi din orice fel de colţ al lumii. Nu te mai limitezi la piaţa locală, poţi să vinzi oriunde, oricărui client care accesează site-ul tău şi are acces la Internet;

Nu depinzi de stocuri. Nu trebuie să le refaci mereu, să le ai mereu undeva, nu depinzi de spaţii de depozitare, pot să livreze şi furnizorii tăi direct, livrezi doar în funcţie de comenzi;

Promovarea on-line are mereu rezultate uşor de măsurat, observat. Ai control asupra promovării, vezi cum merge promovarea, poţi modifica strategii şi tactici în timp real ca să ai o promovare mai bună a produselor;

Deschizi magazinul on-line rapid. Nu mai e atât de multă birocraţie ca la un magazin fizic, ai firme care îţi pot face site-ul pentru magazin rapid, îl testezi, implementezi soluţii de e-commerce şi poţi să ai şi primii clienţi. Nu mai cauţi spaţiu pentru sediul firmei, poţi să gestionezi afacerea de oriunde;

Nu există program fix. Magazinul on-line e deschis tot timpul, nu ai program de opt ore, clienţii pot cumpăra la orice oră vor tot ce vor şi livrările vor fi rapide. Programul de funcţionare depinde în mare parte doar de serverele site-ului şi de cât de bine e gestionată funcţionarea lor. În general, dacă nu apar probleme, magazinul online va fi disponibil permanent pentru accesare şi interacţiune;

Comunicare foarte simplă cu utilizatorii. Ai soluţii de Chat pe site, poţi comunica prin e-mail, ai feedback rapid de la clienţi şi iei decizii bazate pe nevoile lor reale dintr-un anumit moment. Orice se întâmplă afli rapid, le poţi oferi soluţii pentru retur, pentru rezolvare de probleme, plângeri etc;

Procesul de comandă e supravegheat mai bine. Analizezi, controlezi, monitorizezi procesul de comandă foarte uşor. Ştii de unde vin vânzările, conversiile, cum mai stai la capitolul comenzi, ce s-a întâmplat în trecut;

Ai promovare gratuită prin intermediul reţelelor de socializare. Când ai servicii şi produse bune, căutate, promovare în social media va fi foarte rapidă şi se va duce vestea simplu şi uşor fără să faci mare lucru.

Perspectiva clienţilor, utilizatorilor care accesează magazinele on-line

  • Poţi cumpăra o gamă diversă de produse foarte uşor;
  • Ai acces la magazinul online de oriunde şi la orice oră;
  • Compari produse şi servicii şi iei decizii obiective de fiecare dată;
  • Tu eşti cel care alegi, nu eşti influenţat de vânzător;
  • Ai mai multe produse şi servicii la dispoziţie, bazele de date sunt mai voluminoase;
  • Ai livrare direct acasă, prin servicii de curierat, confirmare comenzi, poţi discuta cu un reprezentant oricând;
  • Poţi face retur în 14-30 de zile fără probleme, poţi testa produse, ai libertatea de a decide ce vrei să faci cu un produs;
  • Primeşti banii înapoi dacă nu eşti mulţumit de produs, nu trebuie să te mai rogi de patron, vânzător să îţi dea banii pe produs, nu rămâi cu produsul achiziţionat aruncat undeva în debara;
  • Ai suport permanent şi cele mai bune sfaturi pentru o achiziţie perfectă în orice fel de situaţie;
  • Ai fotografii, filmuleţe la produse, ai posibilitatea să alegi cunoscând cele mai mici detalii despre produs, te poţi documenta on-line oricât de mult doreşti până să cumperi.